Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

До уваги громадян! Право підприємств-надавачів газу та електроенергії припиняти/зупиняти надання послуг через борги поновлено

Новина
27.09.2021

Будьте уважні і не забувайте вчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги! Право підприємств-надавачів послуг припиняти/зупиняти надання послуг через борги поновлено. Відповідні зміни були внесені у розділ II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)".

Підпункт 5 пункту 3, який передбачав заборону під час карантину припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі, виключили із закону. Тож тепер ця заборона поширюватиметься виключно на регіони, де введено "червоний" рівень епідемічної небезпеки.

Адже Закон доповнено пунктом 3-1 такого змісту:

"3-1. На території регіонів України (областей, м. Києва, м. Севастополя), на яких установлений "червоний" рівень епідемічної небезпеки поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), на період дії "червоного" рівня епідемічної небезпеки та протягом 30 днів з дня його скасування забороняється припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі".

Оскільки 'червоного" рівня поки що не введено, то громадянам варто потурбуватись, щоб погасити заборгованість. Інакше підприємство-надавач послуг зможе "відрізати" споживача від послуги. Стосується це в першу чергу споживачів газу та електроенергії. Адже такі санкції передбачені законодавством.

Нагадуємо також, що терміни оплати за отримані послуги передбачені в договорах на споживання таких послуг. Уважно їх прочитайте і вчасно сплачуйте за комуналку.

Також нагадуємо, що процедура припинення постачання газу та електрики передбачає обов'язкове попередження споживача про наступне відключення.

У разі непопередження належним чином про відключення і припинення надання послуги такі дії вважаються незаконними і можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Яка процедура відключення електроенергії за борги?

Електропостачальник у разі, якщо споживач має заборгованість або не допускає до лічильника, може відключити електроенергію. Про це він має повідомити не пізніше ніж

за 10 робочих днів до дня відключення.

Письмове повідомлення має містити:

  • підстави, суму заборгованості,
  • дату і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено,
  • прізвище, ім’я, по батькові, підпис відповідальної особи,якою оформленопопередження.

Датою отримання таких попереджень буде вважатися:

  • дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції,
  • третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).

Інший спосіб надання попередження споживачу може бути використаний тільки в тому випадку, якщо він передбачений договором з постачальником електроенергії та договором з оператором системи.

Якщо споживач сплатить борги і повідомить про це постачальника електроенергії до відключення, то постачання електроенергії не припиняється.

Отже, споживачі мають вчасно і в повному обсязі сплачувати отримані житлово-комунальні послуги.

Постачальники послуг у разі наявності заборгованості мають право на відключення/припинення надання послуг і зобов’язані чітко дотримуватись правил відключення, зокрема, завчасного повідомлення про такі дії.

Посилання на Правила роздрібного ринку електроенергії –

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0312874-18?find=1... - читайте пункт 7.5 Правил

Як отримати безоплатну правову допомогу?

Якщо потрібно скласти позовну заяву або здійснювати представництво інтересів у суді, то категорії населення, визначені у ст. 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», мають право на безоплатну вторинну правову допомогу - призначення адвоката/правника, гарантованого державою.

Для цього звертайтесь:

Криворізький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги 

м.Кривий Ріг: вул.Качалова, 2,

тел.098-040-83-70;

Софіївське бюро правової допомоги

смт.Софіївка, вул.Карпенка, 20, каб.7

тел.097-495-83-16.

Всеукраїнський контакт-центр системи надання безоплатної правової допомоги 

0-800-213-103

2024 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше