Створення молочно – товарного господарства
Детальніше про проект
Розробник проекту: Софіївська ТГ
Відповідальний виконавець: Начальник відділу проектного менеджменту, інвестицій та цифрової трансформації - Шинкаренко Світлана
Назва проекту: Створення молочно – товарного господарства у складі ферми з вирощування великої рогатої худоби, пункту з прийому молочної сировини від населення та міні – заводу з виробництва молочної продукції
Масштаб проекту:
Територія впливу: Територія Софіївської ТГ
К-ть населення, на яке впливає проект: Всі мешканці Софіївської ТГ
Орієнтовний термін реалізації: до 2028 року
Тривалість впровадження проекту: 12 місяців
Загальна вартість: 600 000,0 тис. грн., кошти приватних інвесторів
Мета: Створити ферму з вирощування великої рогатої худоби
Агропромисловій комплекс Софіївської ТГ на цей час, в основному, орієнтований на рослинництво, але за даними ринкових досліджень, продукція тваринництва має вищу додану вартість та рентабельність. Ринкові фактори для організації ферми з вирощування великої рогатої худоби є, а саме: попит на яловичину та молочні продукти постійний по території не тільки Дніпропетровщини й України в цілому, а і за її межами. Розвинутий рослинницький комплекс Громади може забезпечити у достатній кількості кормами; а високий рівень безробіття забезпечує робочу силу.
Продукт проекту: Ферма великої рогатої худоби м’ясної та молочної порід. Прийом молочної сировини від населення та міні – заводу з виробництва молочної продукції.
Результати проекту:
Якісні:
1. Формування бренду «Софіївка» як виробника високоякісної сільгосппродукції.
2. Покращення умов збуту для сільгосппідприємств, що спеціалізуються на тваринництві
Кількісні:
1. Створення до 5 нових робочих місць
2. Збільшення надходжень у бюджет громади до 100 тис. грн. на рік
Ключові етапи (віхи)
У процесі розробки бізнес-плану зі створення ферми з розведення великої рогатої худоби, варто врахувати, що не кожному підприємцю під силу створити замкнений виробничий цикл всередині господарства - тобто самозабезпечити тварин кормами (якщо аграрій не займається тваринництвом і рослинництвом одночасно).
Тому, заздалегідь слід скласти перелік можливих партнерів, з якими варто, принаймні, перші роки щільно кооперуватися. Це можуть бути найближчі філії великих агрохолдингів, яким ви можете поставляти як остаточний продукт (молоко, м'ясо), так і відходи виробництва (органічне добриво) - а у них, в свою чергу, можна закуповувати корми, а то і користуватися аутсорсинговим ветеринарним обслуговуванням їх фахівців.
Основна проблема стартапу такого роду бізнесу полягає у високому рівні необхідних капіталовкладень, окупність яких є довгостроковою перспективою:
- Теля вагою близько 400 кг коштує від 6 тисяч гривень, тобто стадо в 20 голів обійдеться від 120 тисяч гривень;
- Розширена вартість одного худобомісця (оренда корівника, доїльна техніка, витрати на корм), включаючи розподілені на кількість худобомісць зарплату персоналу на один рік, ціну необхідних одиниць транспорту, іншого дрібного обладнання, оренди землі для випасу і закупівлю кормів на один сезон - становить 8- 10 тисяч гривень.
Разом, сума капіталовкладень для стада в 20 голів (без урахування можливості епізоотій - падежу худоби) досягає 400-600 тисяч гривень. Термін окупності цієї суми в кращому випадку (гарне телення, швидке збільшення поголів'я) складе близько п'яти років. Тому фінансування проекту, швидше за все, буде виходити з трьох основних джерел:
- Власні кошти підприємця;
- Позикові кошти (агрокредит);
- Бюджетні субсидії і пільги в рамках держпрограм по розвитку агропромислового комплексу.